راهنمای خرید کولر گازی
نوشته شده توسط : ابوالفضل

خرید کولر گازی همیشه جز سخت ترین مواردی بوده است که این سال ها سوال های زیادی را توسط شما عزیزان ایجاد کرده است.دلیل سختی خرید کولر گازی این می باشد که اولا برندهای بسیار زیادی وجود دارد و دوما قیمت کولر گازی با توجه به تقلبی بودن انها بسیار کار را سخت کرده است.

در سالیان اخیر به دلیل گرم شدن هوا در کره زمین و افزایش شدید دما در تابستان ها ، داشتن یک کولر در منزل یکی از ضروریات به شمار می رود . کولرها با داشتن قدرت سرمایشی می توانند شما را از گرمای شدید تابستان نجات دهند و در صورت داشتن قابلیت تنظیم دما ، می توانند گرما بخش منزل شما در زمستان ها باشند. در میان انواع سیستم های سرمایشی و کولرهای موجود در دنیا دو نوع کولر گازی و آبی در ایران به صورت بسیار گسترده تری رواج پیدا کرده اند . از بین این دو نیز کولرهای گازی به دلیل داشتن امکانات بسیار وسیع تر نسبت به کولرهای آبی ، از جایگاه بسیار مناسبی در بین مصرف کنندگان برخوردار هستند و همین کولر های کازی جز پر فروش ترین کولر ها در ایران به شمار می روند .

در مقایسه ابتدایی بین کولرهای آبی و گازی بسیاری از افراد گمان می کنند که قیمت کولرهای گازی بسیار بالاتر از کولرهای آبی است . در صورتی که این مقایسه از مبنا دارای اشتباه است . در مقایسه دو کولر باید به قدرت خروجی و میزان سرمایش تولیدی آن توجه کرد. به عنوان مثال یک کولر ابی شش هزار متر مربعی دارای توان برابری با یک کولر گازی پنجره ای است . اگر قیمت این دو کولر را با هم مقایسه کنید متوجه اختلاف قیمت فاحش این دو می شوید . از سویی دیگر مصرف هر دو نوع کولر آبی و گازی تقریبا با هم برابر است و حدود 36 درصد از مصرف برق منازل را تشکیل می دهند .

برای خرید یک کولر گازی مناسب نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید به ان توجه کنید. با توجه به گستردگی این نکات و تاثیر گذاری علاقه و سلیقه فردی در خرید کولر گازی ، کارشناسان فروشگاه اینترنتی یکنام عوامل مهم و تاثیر گذار در خرید کولر گازی را در یک مقاله مفصل بیان کرده اند . در ادامه این مقاله با ما باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی در خرید یک کولر گازی با قیمت خوب داشته داشته باشید . در ضمن در ادامه این راهنمای خرید کولر گازی شاید شما به کلمه ای چون Air Conditioner برخورد کنید که برای شما این را در نظر داشته باشید که این کلمه لاتین همان معنی کولر گازی را می دهد.

 

نکات اولیه در خرید کولر گازی

 

ببینید همیشه در ابتدای خرید هر کولر گازی به سراغ این نروید که خوب حالا باید ببینیم که متراژ چقدر است و یا قدرتش چقدره؟ نه....این اشتباه را نکنید....ببینید ایا به این فکر کرده اید که اگر کیفیت ساخت و یا کیفیت یک کولر گازی اگر خوب نباشد اصلا برای شما خوب کار نخواهد کرد و عمر کمی خواهد داشت و با اینکه هزینه بالایی کرده اید اما خیلی زود پای شما را به تعمیرگاه باز خواهد کرد و یا حتی مجبور به کنار گذاشتن ان کولر گازی و خرید مجدد یک محصول جدیدی خواهید شد.

خوب حالا باید ببینیم که ما از کجا باید متوجه این شویم که ایا این محصول دارای جنس بدنه ای خوب و همچنین مونتاژ مناسبی هست یا نه؟ از حق که نگذریم این موضوع کار خیلی سختی است که بتوانیم جنس و کیفیت مونتاژ ان محصول را چک کنیم.

 

بهترین کیفیت ساخت و مونتاژ در کدام برند کولر گازی است؟

 

برای این موضوع ما دو راه حل داریم که اولین راه این می باشد که همیشه سعی کنید به دنبال انتخاب برند معتبر بروید, چرا که برندهای معتبر از دید کارشناسان فروشگاه اینترنتی صنیع خانی قم  اصلا دارای جنس بدنه و کیفیت ساخت پایین نمی باشند و ما به شما این پیشنهاد را می کنیم کهکه به هیچ عنوان به سمت برندهای نا معتبر و کاملا نا اشنا نروید که این موضوع را خیلی ها رعایت نمی کنند و به سمت کولر گازی هایی می روند که واقعا اسم و رسمی ندارند که البته ما در زیر اسم برندهای معتبر را قرار می دهیم که البته این را هم باید ذکر کنیم که اگر فکر می کنیم که برند معتبری می شناسید که ما نام ان را فراموش کرده ایم برای ما در قسمت نظرات قرار دهید تا ان را درج کنیم :

در ضمن ما همیشه یک نظری داریم و ان هم این می باشد که اگر برندی خوب باشد هیچ وقت نا اشنا و گمنام نمی ماند پس یک دلیلی در این میان هست که کسی به سمت برندهای نا اشنا نمی رود پس باز هم خاطر نشان می کنیم که لطفا به خاطر هزینه و قیمت کمتر کیفیت خوب را فدای پول کم نکنید و خرید خود را به یک خرید بد تبدیل نکیند.

پس از در نظر گرفتن موارد فوق ، نوبت به بررسی انواع کولرهای گازی موجود در بازار داخلی کشور می رسد . به صورت کلی می توان انواع کولرهای گازی موجود در بازار داخلی را به صورت زیر به پنج دسته مختلف طبقه بندی کرد :

  1. کولر گازی اسپیلت : که خود شامل شش زیر گروه زیر است

o        کولر گازی اسپلیت تک پنل

o        کولر گازی اسپلیت چند پنل ( مولتی اسپلیت )

o        کولر گازی اسپلیت کنجی

o        کولر گازی اسپلیت کنسولی، سقفی زمینی

o        کولر گازی اسپلیت سقفی کانالی( Ceiling Concealed Duct )

o        کولر گازی اسپلیت کانالی ( Ducted Split )

  1. کولر گازی پرتابل
  2. کولر گازی پنجره ای
  3. کولر گازی ایستاده
  4. سیستم های پیشرفته ( VRF , MDV , DVM)

اصطلاحات اولیه در مورد کولر گازی

قبل از مراجعه به بازار یا جستجو در مورد خرید کولر گازی قم در اینترنت بهتر است با اطلاعات اولیه مرتبط با کولر های گازی آشنا باشید. یکی از این اطلاعات اولیه توان سرمایشی و گرمایشی کولر گازی است که بر حسب واحد BTU مطرح می شود . BTU یا همان بی تی یو  واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی می باشد. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر یک درجه از 60 درجه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.( خوب زیاد نترسید از این اصطلاحات,چرا که فقط برای اطلاعات کسانی که می خواهند اطلاعاتشون به روز و دقیق باشد قرار داده شده است و فقط شما همون کلمه BTU را در نظر داشته باشید کافی است چرا که مثلا فرض کنید برای خرید کولر گازی گفته می شود که فلان مدل از کولر گازی سامسونگ یا کولر گازی ال جی 24000 می باشد یا مثلا 19000 می باشد که این اعداد یعنی 24000 BTU و یا 19000 BTU

یکی دیگر از این اصطلاحا کمپرسور و انواع آن است . کمپرسور اصلی ترین عضو از سیستم سرمایشی است و به انواع زیر تقسیم می شود :

الف : سیلندر پیستونی مخصوص هوای معتدل 
ب: سیلندر پیستونی ( تروپیکال ) مخصوص هوای استوائی 
ج : روتاری مخصوص هوای معتدل 
د : روتاری ( تروپیکال ) مخصوص هوای استوائی

ه : UTR Plus : مخصوص هوای معتدل و گرمسیری و شرجی

اگر در شهری با آب و هوای تقریبا معتدل زندگی می کنید که دمای هوا معمولا در تابستان از 45 درجه سانتی گراد بالاتر نمی رود بهترین نوع کمپرسور نوع روتاری مخصوص هوای معتدل است . اگر ساکن شهرهای جنوب کشور هستید و احتمالا دمای بالاتر از 50 درجه را در تابستان تجربه می کنید باید به سراغ کمپرسور روتاری مخصوص هوای استوایی بروید . نوع پیستونی کمپرسورها دارای مصرف برق بسیار بالاتری نسبت به نوع روتاری هستند و معمولا توصیه نمی شوند. اما مزیت عمده آنها نسبت به نوع روتاری مقاوت بسیار بالا در برابر دما است .





:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: